• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

Аналіз виховної роботи школи за 2018-2019 навчальний рік

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота школи орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховної роботи, а саме : закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію національно-патріотичного виховання, «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та нормативно-правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти і науки Київської облдержадміністрації, наказів відділу освіти Іванківської районної державної адміністрації.

Виховна робота проводилася згідно з планом роботи школи на 2018-2019навчальний рік, місячниками та планом виховної роботи по класах, який був складений відповідно до Основних орієнтирів виховання.. Протягом навчального року у школі проведено ряд заходів, відповідно до напрямів, згідно листа Міністерства освіти і науки України «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2018-2019 навчальному році»:

- національно-патріотичне виховання;
- навчання дітей і підлітків життєвих навичок;
- булінг;
- запобігання та протидія торгівлі людьми;
- безпечне користування інтернетом;
- профілактика девіантної поведінки, правопорушень, злочинності;
- виховання здорового способу життя.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних , громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв'язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

- зосередження знань на формуванні самостійної і компетентної особистості, здатної виважено діяти в різноманітних життєвих ситуаціях;

- збереження і зміцнення морального, фізичного і психологічного здоров'я учнів;

- формування громадянина, патріота, духовно і морально зрілої особистості,готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.

Важливим є визначення цільових орієнтирів виховної діяльності класного керівника. Головною метою є виховання всебічно і гармонійно розвиненої особистості . Обираючи мету, класний керівник опирається на підсумки індивідуальної та колективної аналітичної діяльності. Відповідно до результатів, отриманих у процесі аналітичної діяльності та на основі сформульованих цілей і завдань виховної роботи, визначено напрями, форми та способи організації життєдіяльності класного колективу:

- виховання в учнів любов до свого народу, здійснення правового виховання, бережливого ставлення до природи, виховання почуття відповідальності за доручену справу ( 1 – 4 кл );

- розвивання почуття колективізму, свідомого ставлення до національних традицій, виховання стійких моральних цінностей ( 5- 6 кл);

- виховання духовної культури, підтримування позитивного мікроклімату в колективі , який би сприяв творчому саморозвитку ( 7 – 9 кл);

- розвивання розумових та фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури ( 10- 11 кл).

Запорукою успішної виховної діяльності з учнями є співпраця з батьками.

За нових умов суспільного, освітнього та технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім'ї за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють, зобов’язані постійно дбати про своїх дітей; створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичної освіти. Вочевидь, що сьогодні сім'я не готова взяти на себе всю відповідальність за соціалізацію дітей. Проте сім'я не є ізольованим мікросередовищем: багатоканальні зв’язки з’єднують її з суспільством; різноманітні зовнішні чинники впливають на її виховну функцію. Важливе місце тут займають школа, педагоги, які завдяки фаховій освіті володіють необхідними психолого – педагогічними знаннями, професійними вміннями та навичками, і це є невід'ємною складовою у педагогічному трикутнику « сім'я – школа – суспільство».

Важливе і відповідальне завдання класного керівника – зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу. Вирішенню цього завдання сприяє така робота класних керівників:

- проведення індивідуальних консультацій, тематичних батьківських зборів, батьківський лекторій, робота з психологом. Суттєвим є завдання - широке залучення батьків, усіх дорослих членів сім’ї до співпраці з педагогічним колективом, до активної участі в житті суспільства, школи, класу. Тому свою виховну роботу адміністрація школи будувала і будує на принципах взаємоповаги, довір’я, відповідальності та рівноправному партнерстві батьків і школи.

Враховуючи події останніх років у державі, пріоритетним напрямком виховання є формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави, які проявляються в таких якостях: самовідданість, національна свідомість, патріотизм, політична культура. А стрижнем виховного процесу є національно-патріотичне та громадянське спрямування. Тому у школі активно посилилось національно-патріотичне виховання. Були проведені:

- уроки мужності до святкових та пам’ятних дат, що відзначають в Україні;
- акція «Оберіг для солдата»;
- заходи до Дня миру (конкурс малюнку, флешмоб);
- змагання «Ми - козацького роду»;
- конкурс малюнків та загальношкільний захід до Дня Соборності,
- тиждень мужності й патріотизму;
- заходи щодо вшанування пам'яті Героїв Небесної Сотні;
- свято до Дня рідної мови;
- конкурс «Ми-козаки» до Дня Українського козацтва;
- заходи щодо вшанування пам’яті Т. Г. Шевченка;
- заходи щодо вшанування подвигу героїв Чорнобильської катастрофи;
- заходи до Дня пам'яті та примирення;
- участь у мітингу біля пам’ятника загиблим воїнам під час Другої світової війни на 9 травня;
- місячник «Вічна слава героям»
- виховний захід до Дня виведення військ з Афганістану;
- конкурс «Нумо,хлопці» до Дня Збройних сил України;
- тематичні виховні години по класах: «Патріотизм-нагальна потреба громадянина», «Я-громадянин України і пишаюсь цим»;
- акція «Засвіти свічку пам’яті» до роковин Голодомору;
- виставка дитячих робіт «Дитинства пісня Великодня»;

Громадянське виховання займає особливе місце у роботі з учнями. Виховання поваги до державних символів, любові до рідного села, школи, відбувається завдяки традиційним заходам, а також святкування визначних дат:

- заходи до Дня партизанської слави;
- акція до Міжнародного дня людей похилого віку;
- заходи до Міжнародного дня інвалідів;
- проведення місячника громадянського виховання;
- проведення місячника правового виховання»;
- робота над проектом «Мій населений пункт – частинка України»;
- акція «Серце до серця».

У школі створена система роботи з пропаганди здорового способу життя. У цьому напрямку у школі проходять виховні години, конкурси малюнків, зустрічі зі спеціалістами, а також такі заходи:

- тиждень: Увага! Діти на дорозі;
- виставки до Міжнародного Дня боротьби з палінням, СНІДом;

- бесіди медсестри школи з учнями ;

- проходять шкільні спортивні змагання зі шкільної атлетики, футболу, тенісу;
- проведення інструктажів класними керівниками із запобігання дитячого травматизму, збереження життя, здоров’я учнів під час канікул;
- конкурс малюнку «Охорона праці очима дітей»;
- конкурс плакатів «Безпека-це життя», «Безпека в житті-життя у безпеці»;
- проведення ряд заходів до Всесвітнього Дня здоров’я;
- участь шкільної команди у районних змаганнях .

Правове виховання є важливою складовою виховання в навчальному закладі. У школі створена система правової та профілактичної роботи з дітьми, які опинились у складних життєвих обставинах. Вона передбачає цілеспрямовану взаємодію директора школи, класного керівника, педагога – організатора, психолога. Такі підлітки залучені до роботи в гурткових та позашкільних заходах.

У школі проводиться робота щодо профілактики правопорушень серед учнів. Ця робота включає в себе:

- участь учнів у акції: «16 днів проти гендерного насильства»;

- проведення акції «Толерантність врятує світ»;

- участь у місячнику правового і превентивного виховання;

- участь у акції «Молодь проти наркотиків»;

- зустрічі з дільничним інспектором та представниками правоохоронних органів;

- тиждень правової культури;

- правовий квест;

- проведення класних годин на теми: «Я маю право на…», « Що означає жити красиво», «Право кожної дитини-право на навчання» та ін..

- проведення лекторію соціальним педагогом.

Художньо-естетичне виховання посідає одне із перших місць у школі. В цьому напрямку було проведено ряд заходів:

- свято Першого дзвоника;

- ранок до Дня учителя;

- свято квітів;

- новорічні ранки та вечори;

- Андріївські вечорниці;

- конкурси малюнків ;

- тиждень поезії «Ми чуємо тебе, Кобзарю»;

- концертна програма до 8 Березня;

- участь у заходах до Дня пам'яті та примирення;

- свято Останнього дзвоника;

- випускний вечір .

Велике значення для збереження здоров’я учнів має екологічне виховання. Воно сприяє вихованню в учнів екологічної культури, почуття єдності з природою. В школі було проведено ряд заходів:

- проведення місячника «Я-житель планети Земля»;

- участь у акціях «День Землі», «День довкілля», «Діти за гуманне

ставлення до тварин»;

- конкурс « Ліси для нащадків»;

- акція «Жива ялинка хай росте»;

- акція «Годівничка»;

- акція «Чиста Україна – чиста земля».

В школі протягом року працювало учнівське самоврядування. Його робота була спрямована на організацію цікавого дозвілля учнів та виховання справжніх господарів школи, забезпечення порядку, організація чергувань у школі, класних кімнатах, дозвілля на перервах, проведення загальношкільних лінійок,організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників Працювали комісії:

- «Дисципліна і порядок»

- «Навчальна»;

- «Охорона здоров’я і спорт»;

- «Культура і дозвілля».

Силами учнівського самоврядування та під керівництвом заступника з НВВ та педагог-організатора були проведені такі виховні заходи:

- свято Першого дзвоника;

- свято до Дня учителя;

- день учнівського самоврядування;

- козацькі розваги;

- благодійний ярмарок «Назустріч мрії»;

- акція «Годівничка»;

- День Святого Миколая (для учнів початкових класів);

- новорічне свято для учнів 1-4 класів;

- концерт до 8-го березня;

- останній дзвоник.

Учні школи є активними учасниками районних заходів:

- взяли участь у конкурсі малюнків «Твоє майбутнє в твоїх руках»;

- районному конкурсі дитячого малюнка «Право очима дітей»;

- районному конкурсі малюнку «Чорнобиль- наш біль»;

- районному етапі конкурсів «Знай і люби свій край» , «Новорічна композиція» ;

- районному етапі конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої »;

- військово – патріотичній грі «Джура» (Сокіл);

- районному КВК «Обери майбутнє».

План виховної роботи школи був спрямований на реалізацію основних завдань і пріоритетних напрямків з урахуванням міжнародних пам’ятних та ювілейних дат, народного календаря, традицій школи та загальнодержавних свят. Всі заходи були проведені в зазначені терміни і на достатньому організаційному рівні.
Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності. Тому слід більше уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів їх оптимальної участі в суспільній діяльності у справі виховання; урізноманітнити форми та методи виховної роботи з учнями та їх батьками.
Кiлькiсть переглядiв: 266

Коментарi