• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

Аналіз виховної роботи Мусійківського ліцею за 2022-2023 н. р.

Виховна робота в закладі за 2022/2023 навчальний рік здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді,основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243) та плану масових заходів з учнівською молоддю центру дитячої та юнацької творчості Іванківської селищної ради.

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

  • національно-патріотичне виховання;
  • громадсько-правове виховання;
  • екологічне виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • родинно-сімейне виховання;
  • моральне виховання;
  • профорієнтаційне виховання;
  • превентивне виховання
  • формування здорового способу життя;
  • розвиток творчих здібностей.

Зміст виховної діяльності будується у відповідності до визначених ключових ліній:

  • ціннісне ставлення до себе;
  • ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури

Виховна проблема школи : «Формування морально духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал».

Серед основних завдань - національно-патріотичне виховання,забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей . Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.

Виховна робота в 2022-2023 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.

Протягом року проводилися загальношкільні свята та заходи, тематичні лінійки, бесіди, рейди по відвідуванню школи учнями, дотримання санітарно-гігієнічних норм в класних кімнатах та зовнішньому вигляді учнів; засідання шкільного активу, робота над проектами комісій, участь у заходах та конкурсах, проведені районним парламентом дітей та департаментом освіти та науки, обласної державної адміністрації.

Значна увага приділялась національно – патріотичному вихованню. Адже патріотизм виявляється в любові до Батьківщини, свого народу, повазі до українських звичаїв та обрядів, досконалому володінні українською мовою. У цьому напрямку проводились такі заходи:

урочистості до свята День знань (урок – подорож «Я люблю свій рідний край», розвиваюча гра «Ми – українці!» та ін.); екскурсія до музею АТО на базі центру «Довір'я», акція до Дня миру та виставка квітів «Українські діти хочуть миру на землі», відео привітання до Дня Захисника України та Дня українського козацтва, проєкт учнівського самоврядування «Україна від А до Я», квест до Дня писемності «Збережемо наш скарб – рідну мову», заходи по класах та участь в обласному патріотичному онлайн форумі учнівської молоді Київщини до Дня Гідності та Свободи, уроки мужності щодо вшанування загиблих героїв у бою під Крутами («Ми – діти твої Україно!», «За тебе, Україно»,»Памяті героїв Крут» виставка малюнків «Моя країна – Україна!», перегляд тематичних презентацій до Дня Соборності України, челендж до Дня єдності, онлайн вітання до Міжнародногодня рідної мови, лінійка пам'яті «Герої не вмирають» до Героїв Небесної Сотні, участь у конкурсі патріотичної пісні про Україну «За її волю, за народ»,проведення місячника «Я – патріот і господар землі» (вересень), місячник національного виховання «Я – родина, Україна» (грудень), конкурс «Обєднаймося ж, брати мої», акція «Чиста земля – мирне життя».

З метою формування основ національних та загальнолюдських цінностей, ціннісного ставлення до сімї, родини, людей було проведено:тематичні заходи по класах: презентація «Великі досягнення маленьких українців» 1-4 кл, круглий стіл «Щастя- це коли тебе розуміють» 5-7 кл, діалог «Яким має бути добро на землі?» 8-9 кл, тиждень протидії булінгу, тематичні виховні години до Міжнародного Дня людей похилого віку, вітання з урочистостями вчителів до Дня працівників освіти, заходи до Міжнародного дня толерантності, тиждень протидії торгівлі людьми, акція «16 днів проти насильства», місячник правового і превентивного виховання «Я і закон» (листопад), виховний захід «Хліб – святиня народу» до дня працівників с/г, акція «Подаруй дитині краплину щастя», конкурс малюнку «Право очима дітей».

З метою формування понять та уявлень про довкілля, ціннісного ставлення до природи: тематичні заходи по класах, віртуальна екскурсія в Чорнобильський заповідник, акція «Чисте подвіря», акція «Зростаємо разом», конкурс «Ліси для нащадків», акція «Синиця чубата – птах року 2021», конкурс фотоаматорів «Моя країна – Україна», виставка «Новорічна композиція», акція «Годівничка».

Працювали гуртки «Екологічний» та «Юні лісівники».

З метою формування понять та уявлень про важливість праці в житті людини , ціннісного ставлення до праці, з метою профорієнтації учнів: конкурс малюнка «Яка професія важлива», зустрічі з представниками різних професій,тематичні виховні заходи «Ми любимо працю « (1 кл), «Книжкова лікарня» (2 кл), «Професії мого роду « (5 кл), «Презентація професій» та ін.

Пріоритетним був напрямок «Ціннісне ставлення до культури і мистецтва». Заходи, які проводились у цьому напрямку сприяли формуванню в учнів естетичних почуттів, уявлень і знань про прекрасне у житті та мистецтві, вихованню естетичної культури особистості, художньо-естетичних цінностей. Розуміння ролі мистецтва як основи морально-духовного розвитку особистості відбувалося на уроках образотворчого мистецтва, музичного мистецтва, художньої культури, участі дітей у гуртках, різноманітних виховних заходах у класах та школі. Художньо-естетичні смаки учні реалізовували через традиційні загальношкільні свята, виконання робіт на представлення у районних виставках-конкурсах та конкурсах малюнків: «НІ – шкідливим звичкам!» (жовтень), «Право очима дітей» (листопад); онлайн конкурс патріотичної пісні, конкурс плакатів «Новий рік на порозі» (грудень), «Безпека дорожнього руху – це життя» (січень), «Моя майбутня професія» (січень), « Космічні фантазії» (січень);

Були проведені такі загальношкільні свята: урочистості до свята Першого дзвоника; свято квітів; вітання працівників освіти до Дня учителя; змагання «Козацькі забави»; квест до Дня рідної мови; Новорічні свята; свято до Дня Соборності України та ряд інших заходів, відповідно до плану.

Працював гурток хорового співу та гурток «Умільці». Кращі роботи гуртківців у стилі «квілінг» були представленні на районних конкурсах: «Новорічна композиція»; «Український сувенір»; «Знай і люби свій край» та ін.

Формування ціннісного ставлення до себе як усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров'я відбувалось через такі заходи організація та проведення шкільних змагань з футболу, тенісу, об’єктове тренування з питань цивільного захисту за темою «Дії учасників освітнього процесу при проведенні екстреної евакуації, місячник «Увага! Діти на дорозі!», конкурс малюнка «Безпека очима дітей», місячник «Ми обираємо здоровий спосіб життя», заходи до Всесвітнього дня проти куріння, заходи щодо Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом,

Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму середвихованцівкласними керівниками проводиться комплекс бесід:здорожнього руху;зпротипожежної безпеки; запобігання отруєнь;збезпеки при користуванні газом;збезпеки з вибухонебезпечними предметами;збезпеки на воді;збезпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму.

Крім того, класні керівники проводять бесіди зі школярами з попередження всіх видів травматизму та записують бесіди до класних журналів, а перед початком зимових та літніх канікул проводиться первинний інструктаж із записом в журнал інструктажів. На постійному контролі знаходилося відвідування учнями школи. Заходи, які були проведені, спрямовані напідвищення ефективної діяльності,активізацію діяльності педагогічного та учнівського колективів в напрямку правових знань та правової пропаганди із запровадженням інноваційних методик профілактики правопорушень.

При плануванні роботи враховано рівень розвитку шкільного та класних колективів, їх реальні запити та можливості. Актив школи, учнівський комітет залучалися до участі у плануванні . Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування. Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану і прогнозовану за наслідками діяльність. Робота самоврядування налагоджена таким чином, що кожен представник учнівського самоврядування має доручення. Члени учнівського самоврядування брали участь у проекті учнівського самоврядування «Україна від А до Я», акції «Чиста земля – мирне життя», зборі лідерів учнівського самоврядування Парламенту дітей Іванківщини, конкурсах, акціях.Метою самоврядування є спільна колективна творча справа, яка об’єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. В школі діяли наступні комісії: «Навчальна», « Культури та дозвілля» ,«Дисципліни та порядку» , «Спорту та здорового способу життя»

Кожна комісія шкільного учкому має голову та заступника. Протягом року комісії працювали над проєктами, завдання яких були виконані на достатньому рівні. Були в роботі і недоліки через брак досвіду та недостатньо налагоджену співпрацю координаторів та учасників проекту.

Виховну роботу здійснювали на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально – етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового способу життя, через пропаганду духовних надбань українського народу, через заходи, спрямовані на виховання любові до рідної землі, на осмислення самовизначення у виборі професії.

З 24.02.2022 р. організація виховної роботи під час воєнного стану в закладі проводилась онлайн. Під час окупації виховна робота була тимчасово припинена у зв’язку з відсутністю світла та інтернету. Після деокупації робота поступово відновлювалась.

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувалаіншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямомбулозабезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя.

Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянанина-партіота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство.У сучасних умовах патріотичне виховання молодого покоління набуває особливої актуальності, тому патріоричне виховання є важливою складовою загального виховного процесу.Тому для співпраці з учнями та батьками залишилися раніше створені групи у Viber та сайт школи.Виховна робота під час військового стану проходила у формі відеоуроків, спілкування, обговорення цікавих постерів, інтернет-конкурсів, перегляду суспільних проєктів.

Результати роботи публікувалися на сторінці нашої школи у Фейсбук та на сайті закладу. На період запровадження воєнного стану в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в школі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (олайн зустрічі, хвилинки спілкування) про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації. Також адміністратором сайту школи розповсюджується корисні поради від UNICEF Ukraine «Важливо, як ніколи», «Дітям про вибухонебезпечні предеми»; ДСНС України «Мінна безпека. Що потрібно знати та виконувати». Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році.Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 786

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.