1. Думайте над своїми стосунками з дітьми, цілеспрямовано їх вибудовуйте.
2. Виходьте не тільки із завдань навчання, а й із завдань виховання.
3. Орієнтуйте своє мовлення на
конкретного співрозмовника або групу дітей.
4. Не будуйте взаємини «згори» вниз. Позиція педагога визначається не стільки його статусом, скільки особистісними рисами.
5. Умійте вислухати дитину докінця.
6. Коли виникають конфлікти, ви не повинні ображатися на дитину.
7. Намагайтеся визначити психологічну атмосферу в класі. Не соромтеся зізнаватись у своїй некомпетентності.
8. Будьте тактовними, вказуйте на неправоту, а не на недоліки в характері.
9. Швидко відновлюйте спілкування, не робіть тривалих пауз, односкладні відповіді свідчать про те, що спілкування розвивається погано.
«Монблан» | Педагог над класом, працює у світлі знань, мало цікавиться особистістю дитини, взаєминами. |
«Китайська стіна» | Педагог визначає дистанцію між собою й учнями, намагається повідомити інформацію, а не навчити. |
«Локатор» | Стосунки з дітьми вибіркові: працює або з сильними, або зі слабкими дітьми. |
«Робот» | Діє на основі визначеної програми, не звертаючи уваги на обставини, які потребують змін у спілкуванні. |
«Я сам» | Учитель – головний ініціатор педагогічного процесу, знищує всі форми учнівської ініціативи. |
«Гамлет» | Характеризується постійними сумнівами: чи правильно його зрозуміють, чи так тлумачитимуть. |
«Товариш» | Переважають дружні стосунки. Але якщо на них будувати спілкування, воно може втратити діловий контекст. |
«Тетерів» | Педагог чує тільки себе, зайнятий тільки своїми думками, не завжди відчуває партнера, не налаштований на дітей. |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.